Aktywność fizyczna u dzieci pobudza
dojrzewanie układu nerwowego, a to z kolei
przyspiesza rozwój motoryczności. W układzie
nerwowym występuje m.in.: dojrzewanie
ośrodków ruchowych w mózgu (i właśnie
wzrost motoryczności), poprawienie
szybkości przewodzenia bodźców nerwowych,
polepszenie koordynacji ruchowej
i szybkości reakcji na bodźce, zmniejszenie
poziomu lęku i stanów depresyjnych, a także
poprawienie jakości snu.
Dzięki ruchowi dziecko poznaje otaczający je
Dzięki ruchowi dziecko poznaje otaczający
je świat, wzbogaca swoje doświadczenia,
kształtuje pamięć i uwagę. Rozwija swoją
samodzielność. Zabawy i ćwiczenia w grupie
uczą zachowań prospołecznych - dziecko
podporządkowuje się obowiązującym normom
i zasadom.
W przypadku dzieci aktywność fizyczna,
a w szczególności trenowanie sztuk walki,
stwarza sytuacje, w których dziecko uczy się
pokonywać trudności, radzić sobie ze zmęczeniem,
przeżywać sukcesy i porażki, a także
kontrolować emocje. Do niewątpliwych
korzyści należy też to, że sprzyja kształtowaniu
relacji z innymi, umiejętności współpracy,
negocjacji i samokontroli. Rośnie nam
ciekawy młody człowiek, który w przyjaznych,
kontrolowanych warunkach zdobywa wiedzę o sobie i o życiu. Często trener - mistrz jest
ważną osobą, z którą uczeń nawiązuje
bezpieczny kontakt, wzoruje się na nim,
obserwuje, uczy się od niego postaw, bierze
z niego przykład. Niejednokrotnie to właśnie
trener tłumaczy i odpowiada na trudne pytania
czy też uczestniczy w ważnych życiowych
momentach i robi to z pozycji osoby wiarygodnej,
bo niezaangażowanej (jak rodzice
czy przyjaciele).
//Joanna Wielgopolan, psycholog i psychoterapeuta
_____________________________________
© WARSZAWSKIE CENTRUM AIKIDO
Dokładamy wszelkich starań, by umieszczane w niniejszym Biuletynie WCA materiały nie naruszały praw autorskich, praw do wizerunku itp.
Jakiekolwiek możliwe pomyłki i naruszenia w tym zakresie nie wynikają z naszego celowego działania i są one niezamierzone.
...przez cały rok szkolny! ...do tego uczestnictwo w letnim zgrupowaniu za 1 PLN.